Поради психолога - 28 Вересня 2015 - ЗШ №1 м.Світловодська
Середа, 18.01.2017, 14:58
Вітаю Вас Гість | RSS

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1
ім.Героя Радянського Союзу І.К.Конька

Нам виповнилося...
Статистика



Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0


free counters




Головна » 2015 » Вересень » 28 » Поради психолога
19:50
Поради психолога

РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ БАТЬКІВ

          Для дитини важливим є:

  • наявність місця, де вона може спокійно поговорити про своє життя;
  • можливість виговоритися й послухати інших;
  • те, що коли ми розмовляємо одне з одним, ми ділимося переживаннями  й у результаті відчуваємо спільність наших проблем, бачимо, що ми потрібні  й що є ті, хто розуміє нас.

Для батьків важливо:

  • виявляти зацікавленість і з розумінням ставитися до думки дитини;
  • щиро й докладно обговорювати переживання дітей, їхні проблеми;
  • пояснювати, що припустимим є прояв будь-яких почуттів, але не будь-якої поведінки;
  • навчити дитину щиро  висловлювати свої почуття, але при цьому поводитися шанобливо стосовно інших;
  • навчити дитину слухати й розуміти інших;
  • навчити дитину поважати думку інших;
  • навчити дитину дотримуватися соціальних норм і правил;
  • навчити дитину розв’язувати проблеми, суперечності й конфлікти,  що виникають.

Для батьків важливо розуміти:

  • усі люди потребують зацікавленості, особливо наші діти;
  • усі навколо потребують шанобливого ставлення до своїх почуттів, особливо наші діти;
  • усі потребують досвіду усвідомлюваних переживань, особливо наші діти;
  • усі потребують досвіду спільної радості  й задоволення, особливо наші діти.

Важливо допомогти дитині:

  • усвідомити свої цінності й визначити власні пріоритети в житті;
  • навчитися бути терпимою, гнучкою і уважною;
  • навчитися розуміти свої страхи;
  • зрозуміти, що взаємини людей – велика цінність, їх важливо вміти  підтримувати;
  • навчитися пояснювати іншим, що вона хоче, що відчуває, думає,  розуміє, щоб вона пам’ятала, що інші не можуть читати її думок;
  • навчитися не ображати інших;
  • завжди шукати сенс у всьому й, насамперед, сенс життя;
  • цінувати правду;
  • доводити розпочату справу до кінця;
  • навчитися разом з іншими творити життя;
  • установлювати й підтримувати контакти з іншими дітьми;
  • навчитися співчуття й готовності допомогти іншим;
  • навчитися спілкування з найрізноманітнішими категоріями людей.

 

Як оцінювати шкільні успіхи своїх дітей

Батьки у взаєминах зі своїми дітьми мають зменшувати хворобливість їхніх переживань з приводу невдач, допомогти їм емоційно долати ситуації, пов’язані зі шкільними оцінками. Похвала їм необхідна, але треба вказати на помилки, неточності.

Як ставитися до шкільної оцінки в сім’ї? як зробити так, щоб ваше ставлення позитивно впливало на вашу дитину, а не ще більше її пригнічувало?

Правило 1:

Заспокойтеся. Сконцентруйте свою увагу на диханні: один… два… десять… відчуйте спокій, рівновагу. Згадайте про свої колишні «успіхи». «постійте в черевиках» своєї рідненької дитини. А ось тепер можна починати розмову, а може… тільки послухати дитину, співчуваючи її бідам, а може… допомогти розібратися у складній теоремі, а може… Пам’ятайте, що спілкуватися в люті, роздратуванні – все одно, що включити в автомобілі «газ» і натиснути гальма.

Правило 2:

Не поспішайте. Старий, педагогічний одвічний гріх. Ми очікуємо від дитини всього і негайно. Ми вимагаємо негайних успіхів, іноді не отримуємо їх, але при цьому не уявляємо, як нашкодили. Нам потрібно, щоб дитина вчилася сьогодні добре, ми примушуємо її – вона вчиться, але стає зубрил кою і ненавидить учіння, школу, а може й… вас.

Правило 3:

Безумовна любов. Ви любите свою дитину не зважаючи на її успіхи в школі. Вона відчуває вашу любов, і це допомагає їй бути впевненою у собі і долати невдачі. А як же ставитися до невдач?... Вона вас засмучує і… все.

Правило 4:

Не бийте лежачого. Двійка, а для когось і четвірка – достатнє покарання, тому й не доцільно карати за одні й ті ж самі помилки. Дитина очікує від батьків не докорів, а спокійної допомоги.

Правило 5:

Щоб позбавити дитину недоліків, намагайтеся вибирати один – той, якого ви хочете позбутися найбільше, і говоріть тільки про нього.

 

Правило 6:

Вибирайте найголовніше, порадьтеся з дитиною, почніть з ліквідації най значущіших для самої дитини шкільних труднощів. Але якщо вас обох турбує, наприклад, швидкість читання, не вимагайте одночасно й виразності, й переказу.

Правило 7:

- Головне: хваліть – виконавця, критикуйте – виконання. Людина схильна сприймати будь-яку оцінку глобально, вважати, що оцінюють всю її особистість. У ваших силах допомогти відокремити оцінку її особистості від оцінки її роботи.

Правило 8:

- Найважче: оцінка має порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її особистими вчорашніми, а не тільки з державними нормами оцінювання та не успіхами сусіднього Івана.

Правило 9:

Не скупіться на похвалу, будуючи стосунки зі своєю дитиною, не орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки. Нема такого двієчника, котрого нема за що похвалити.

Правило 10:

  Означає в морі помилок острівок успіху, на якому зможе триматися, вкорінюватися дитяча віра в себе та в успіх навчальних старань. Оцінювати дитячу працю потрібно індивідуально, тактовно. Саме за такої умови в дитини не виникне ні ілюзії повного успіху, ні відчуття цілковитої невдачі.

Правило11:

Ставте перед дитиною найбільш конкретні та реальні завдання, й вона спробує їх виконати. Не спокушайте дитину метою, якої не можливо досягти.

 

                                                                                                                               

 

Категорія: Шкільні події | Переглядів: 106 | Додав: Alla
Календар
«  Вересень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Цей день в історії
Бережи час!
...і про погоду