Поради психолога - 5 Березня 2015 - ЗШ №1 м.Світловодська
Неділя, 22.01.2017, 23:15
Вітаю Вас Гість | RSS

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1
ім.Героя Радянського Союзу І.К.Конька

Нам виповнилося...
Статистика



Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


free counters




Головна » 2015 » Березень » 5 » Поради психолога
04:09
Поради психолога

 

Як допомогти дитині в період дорослішання 

Кожна людина у своєму житті пройшла через перехідний вік – критичний етап у процесі дорослішання, що іноді називають підлітковим періодом.

     Незважаючи на те, що підлітковим періодом вважається проміжок життя молодої людини з 13 до 19 років. Тривалість перехідного періоду залежить від традицій культури, у якій людина живе, від фізіологічних особливостей організму, також від того, коли він досягає своєї зрілості. Зараз вчені стверджують, що починається перехідний вік з 10 – 12 років.

     Перехідний вік – дуже бурхливий і повний несподіванок час. Саме на цьому етапі відбуваються емоційні, соціальні і фізичні зміни, що шокують і доводять до відчаю багатьох  батьків. Схожі відчуття відчувають і ті батьки, що невтомно навчали своїх дітей, намагаючись застосовувати гуманні методи, засновані на любові і підтримці.

          Не таємниця, що дорослі не завжди вміють встановлювати довірливі взаємини з дітьми, «обходити підводні камені» у вирішенні проблем. Найпоширенішими помилками батьків у взаєминах з дітьми є нав’язування власної думки або способу дії, зневажливе ставлення до оточення дитини, ігнорування проблем статевого дозрівання. Часом батьки забувають своє дитинство й себе в отроцтві та юності, й тому не розуміють власних дітей, їхніх вчинків.

     Підлітковий період – це лише перехід від дитинства до дорослого життя. Ви як мудрі батьки повинні відкидати все дитяче і незріле у ваших стосунках. Але не забувайте сіяти в серцях ваших дітей відповідальність, самостійність і незалежність.

Емоційні зміни

-         Хто я?

-         Які мої цінності і переконання?

-         Кого я справді повинен поважати?

-         Що я можу робити добре?

Соціальні зміни

-         У них є інтерес до протилежної статі

-         Вони намагаються знайти нових друзів і увійти в молодіжну групу

-         Настрій, думки і манера поведінки легко змінюються

Фізіологічні зміни

    . Заради отримання авторитету дехто вдається до різних несподіваних вчинків, тому частіше приділяйте уваги своїм дітям. Можуть відчувати страх в період статевого дозрівання, коли помічають, що з їхнім тілом відбуваються зміни. Поряд із природними ознаками формування зрілої особистості ви можете помітити радикальні зміни в поведінці вашої дитини. Може вона перебуває під впливом поганих друзів, неправильно харчується, вживає алкоголь або курить.

     З дитинства і до зрілих років батьки лишаються авторитетом. Без сумніву, дитина набуває впевненості у собі під впливом батьківської любові. Говоріть частіше, що ви їх любите, обнімайте, цілуйте. Якщо ви вважаєте, що такі ласки доступні тільки дітям, ви глибоко помиляєтеся. Дорослі діти мають не меншу потребу в цьому. Частіше організовуйте виїзди на природу, на дачу, просто пішохідні прогулянки. Діліться своїм життєвим досвідом. Долучайте дітей до трудових сімейних заходів. Це допоможе дітям відчути, що їм довіряють і цінують.

     На початку, у деяких до початку підліткового віку ,навчальна діяльність втрачає своє основне значення у психічному розвитку дітей. Батьки повинні бути готові до того, що , якщо не допомогти дитині в цей період, може відбутися зниження інтересу до навчання.

Підлітки починають виробляти свої власні погляди про значущість навчання. Тому велика роль належить батькам, які мають допомогти сформувати певні поняття, мотиви навчання: «Для життя вчимося, а не для школи», «Яким я стану – залежить тільки від мене» 

     Звичайно, якщо батьки неодноразово говоритимуть про важливість навчання, а самі при цьому років 5 не відкривали книжку, то тут уся ромова вестиметься за принципом – дитина слухає, але не чує. Тому виявляйте глибоку зацікавленість до навчання ваших дітей. Допоможіть підготувати виступ або разом зробіть екскурсію математичними правилами.

     У дітей цього віку на перший план виходять стосунки з однолітками. Вони хочуть почуватися частиною колективу, бути визнаними

    Головне – запевнити дитину в тому, що ви завжди поруч, підтримаєте, допоможете. Пам’ятайте: якщо дитину підтримують, вона вчиться впевненості в собі. Вашій дитині потрібна ваша увага. Дивіться на дитину з любов’ю і впевненістю. Частіше торкайтеся дитини, просто кладіть руку на плече. Будьте прихильні до її дитячих проблем.      

    Згадуйте частіше себе у її віці, виряджайте дитину до школи тільки з позитивними емоціями. Незважаючи на всі життєві негаразди, розвивайте емоційну сферу дитини. Не забувайте, що ви є зразком у всьому:  взаємовідносини з людьми, шкідливі звички…(діти сприймають дуже критично)

 

 

Якщо у вас є непорозуміння з дитиною,

подивіться на себе очима дітей і дайте відповіді на запитання

Отечественная педагогика семейного воспитания создавалась во второй половине XIX начале XX вв

1.      Якою мене бачить син чи дочка?

2.      Чи відчуває він, що я його люблю?

3.      Чи вважає він, що я його розумію?

4.      Чи є в нього привід вважати мене справедливою, чуйною, доброю, чутливою людиною?

5.      Чи подобається йому, як я з ним розмовляю?

6.      Чи хотів би я, щоб він розмовляв зі мною, як я з ним?

7.      Якщо я, коли ми сваримось відчуваю образу, злість, то, що він відчуває до мене?

8.      Чи хотів би я , щоб мене зараз виховували так, як я його?

9.      Яких тем я уникаю в розмові з ним?

10.  Чи почуває він себе самотнім, незрозумілим?

11.  Від чого він страждає, чи знаю я про ці страждання, чи навіть не уявляю?

12.  Чи є в нас хоча б одне заняття, яким ми обидва займалися із задоволенням?

 Проаналізуйте свої відповіді і ви зрозумієте свою дитину

     Давайте пригадаємо, як ми звертаємося до наших дітей. Якщо ми вказуємо людині, що вона має або не має робити, наказуємо, то ми ризикуємо викликати захисну реакцію з боку іншої людини. Як позбутися наказової форми у своїх висловлюваннях. Як пере формулювати образливі «Ти-висловлювання» у «Я-висловлювання».

Типи висловлювань

Сідай обідати!

Чи не час обідати?

Роби уроки!

Незабаром фільм, а в тебе не всі уроки зроблені.

Замовкни!

Вибач, ти мені заважаєш.

Прибери на столі!

У тебе є ще час прибрати на столі.

Дай мені пройти!

Вибач, мені потрібно пройти.

Вимий підлогу!

Сьогодні твоя черга мити підлогу.

Ти прийшов пізно!

Я хвилююся за тебе, тому що вже пізно.

Ти не вигуляв собаку!

Я сподівалася, що ти вигуляєш собаку.

У тебе немає звички дзвонити про затримки!

Мені хотілося б, щоб ти попереджав мене про затримки.

 

 

 

Переглядів: 104 | Додав: Alla
Календар
«  Березень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Цей день в історії
Бережи час!
...і про погоду