Четвер, 18.10.2018, 14:49
Вітаю Вас Гість | RSS

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1
ім.Героя Радянського Союзу І.К.Конька

Рубрики сторінки
Нам виповнилося...
Статистика



Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


free counters




Каталог файлів

Головна » Файли » БАТЬКАМ » Порадник

Тиждень психології "Розвиток комунікативних навичок учасників навчально-виховного процесу"
16.11.2017, 14:05

Як віртуозно долати конфлікти?

Що ж таке конфлікт? У психології конфлікт визначається як зіткнення протилежних інтересів, поглядів, прагнень тощо.

 

Декілька причин конфліктів:

1. Необ'єктивність: боротьба, що переходить "на особистості".

2. Різниця в цінностях: оцінка світу та реальності часто може не співпадати у різних людей.

3. Різниця в оцінці дійсності: перекручування фактів.

4. Відмінність у цілях: різні цілі в опонентів.

5. Відмінність у методах: сторони мають одну мету, але не можуть дійти згоди з приводу її досягнення.

6. Суперництво за управління: прагнення збільшити свою владу.

7. Непорозуміння: одне слово чи фраза може для когось стати образливим.

8. Нереалізовані очікування: плани, що були побудовані людиною та нереалізовані через іншу сторону.

 

Усі конфлікти розвиваються за певною схемою і мають загальні стадії розвитку:

  1. потенційного формування суперечливих інтересів, цінностей, норм тощо;
  2. переходу потенційного конфлікту в реальний (усвідомлення конфлікту хоча б одним з учасників);
  3. конфліктні дії та поведінка;
  4. розв'язання конфлікту.

 

Окрім того, кожний конфлікт має також більш-менш чітко виражену структуру. У будь-якому конфлікті присутні:

  • об'єкт конфліктної ситуації;
  • цілі, мотиви учасників;
  • опоненти - сторони конфлікту;
  • поведінка, спрямована на ліквідацію планів і руйнування намірів іншої сторони.

Важливо пам'ятати, що доки присутні всі перераховані елементи структури конфлікту, він неусувний. Спроба припинити конфліктну ситуацію силовим тиском або домовленостями призводить до наростання, розширення його за рахунок залучення нових осіб, груп чи організацій. Отже, необхідно усунути хоч б один з існуючих елементів структури конфлікту.

 

 

Найбільш поширені типи поведінки під час конфлікту:

Агресивний тип поведінки характерний для тієї сторони конфлікту, яка бажає нав'язати свої погляди, цінності іншим, змінити позиції оточуючих відповідно до своїх уявлень про ситуацію. Така людина впевнена в собі та своїй правоті, рідко слухає інших.

Миротворчий тип поведінки властивий тим, хто вміє аналізувати ситуацію, прагне довести правоту чи неправоту сторін конфлікту та знайти оптимальні рішення для його врегулювання.

Нейтральний тип поведінки спонукає людину відмовитись від участі в конфлікті, не включатись у нього, залишатися стороннім спостерігачем. Часто може знехтувати своїми інтересами. Може бути невпевненим, навіть якщо правда на його стороні.

 

Дев'ять кроків до уникнення деструктивного конфлікту:

  • Приділіть більше уваги розумінню поведінки іншої людини, аналізуйте.
  • Визнайте - рідко всі бувають "правими". У кожного своя оцінка дійсності та свій погляд на ситуацію.
  • Не судіть, не повчайте, не вимагайте.
  • Забудьте про покарання як стратегію поведінки.
  • Контролюйте хід подій під час загальних зборів, що проводяться в колективі.
  • Шукайте рішення, а не винного.
  • Не дозволяйте іншим стати вашим "пусковим механізмом".
  • Працюйте над собою - учіться слухати й оволодійте навичками ефективного спілкування, щоб уникнути непорозуміння.

Категорія: Порадник | Додав: Alla 

Переглядів: 83 | Завантажень: 0
   
Бережи час!
...і про погоду